Free Shipping on Most Orders*
View All Floor Lamps
Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp
Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp
Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp more views
Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp more views
Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp more views
5+
Most Popular

Hancock Traditional Bronze 59" High Downbridge Floor Lamp


$99.99
  • Comparable Value $209.99
  • Free Shipping*
Ships Today! (orders by 5 PM Eastern)
Product Details

Shine light where you need it with this traditional downbridge floor lamp in a deep bronze finish.

Additional Info:

Complement any traditional styled space with this bronze downbridge floor lamp. Paired with a round soft empire natural linen shade. From the Hancock lighting collection. From the Regency Hill collection of floor lamps.

  • 59" high overall. Base is 10 1/2" wide. Arm extends 15" from the pole. Shade is 7" across the top x 13" across the bottom x 10" high.
  • Uses one maximum 100 watt standard-medium base bulb (not included). On-off foot switch on the cord.
  • Traditional downbridge floor lamp. Detailed lamp arm and base. From the Regency Hill brand.
  • Bronze finish. Metal and resin construction.
  • Empire-shape natural linen shade.
Recommended Bulbs
100W Equivalent Frost 12W LED Dimmable Standard Base Bulb
100W Equivalent Frost 12W LED Dimmable Standard Base Bulb
Style # 36H29
$9.99 ea.
Related Videos
Q & A
Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 12 questions Browse 12 questions and 28 answers
Is this a 3 way lamp?
Katherine K on Oct 6, 2020
BEST ANSWER: No it's not.
I would like to use a different shade. Is it possible to see a picture of the lamp without the shade?
A shopper on Jan 7, 2020
BEST ANSWER: There are no other pictures of this floor lamp offered. Please contact one of our Lighting and Home Décor Specialist who will be happy to assist you in finding other possible shade options to meet your specific needs. They can be reached by phone, email, or chat: https://www.lampsplus.com/contact-us/
How long is the cord? Our wall plug is at least 6 feet away.
Merrillana S on Nov 19, 2019
BEST ANSWER: The cord is over 8 feet long. Stretched out that puts the floor turn on switch almost 5 feet from the lamp.
Can the light be moved to different angles and positions?
A shopper on Feb 5, 2019
BEST ANSWER: It does not swivel but the lampshade can adjust to different angles.
where do I get a replacement shade?
Nancy L on Jul 2, 2018
BEST ANSWER: Hi - please contact our Customer Service Department and they can order you a replacement shade if available. They can be reached by phone, email, or chat: https://www.lampsplus.com/contact-us/
does the top of the lamp have adjustability?
A shopper on Apr 13, 2018
BEST ANSWER: Hi, the top of the lamp does not adjust.
Can this be used with a T5, 6500 k bulb?
R M on Jan 23, 2018
BEST ANSWER: No, it takes a 100 watt standard-medium base bulb (A19).
does this have only a foot switch or is there one on the lamp?
Metta L on Dec 29, 2017
BEST ANSWER: Hi - no, the control for this design is on the cord foot switch.
What type of shade is this? A traditional spider type shade?
Dianne H on Oct 3, 2017
BEST ANSWER: This lamp has an uno shade and attaches with a lock ring.
How heavy is this lamp?
A shopper on Sep 13, 2017
BEST ANSWER: 15 lbs.
Can you tilt the shade to an angle?
Linda M on Aug 3, 2017
BEST ANSWER: Yes, you can tilt the lamp slightly at an angel.
Can I paint the base of this lamp? I like the lamp, but want a white base.
Mary Ann M on Jul 29, 2017
BEST ANSWER: I wouldnt recommend it.. of course i love the base as is. I would consult a professional to see if paint will adhere to it and if oil base or water base is needed.
Customer Reviews
Review This Item For a Chance to Win $500.00! view rules
4.3 / 5.0
18 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star
12
3
1
0
2
Nice but wish it had a upper switch
I like the look of this lamp and it goes well by my chair for reading. It seems to be sturdy and well made. The only thing I dislike is that it ONLY has the foot pedal to turn it on. Which means I have to get up and walk around the table to turn it on. Which wouldn't be bad except I usually have reading material and a dog on my lap. Just an inconvenience that could be fixed by adding a switch to the light itself. So I will buy a smart plug for it.
July 1, 2018
Purchased
over 2 years ago
I would buy this lamp again and recommend it to other people
Delivery was quick, nothing was damage

Pros: Sturdy, Easy to Clean, Artistic Design, Easy Assembly, Area of Illumination, Good Size
April 6, 2017
Excellent Lamp
Excellent lamp for the price we paid. Very good style for providing reading light without direct light in your eyes. The floot switch works
November 4, 2017
Purchased
over 3 years ago
Great
I love this lamp. OMGosh, the price was right, love the look and color. Fits perfect by the reading and relaxing chair. I am a tall person and wish it was a little taller, the lamp shade hangs too low for me.. But I love it.
January 10, 2018
Purchased
over 2 years ago
Broken piece
It took 7 or 8 days to get my floor lamp and when it arrived one of the decorative feet on the lamp was broken. Luckily the broken piece was in the box . Trying to figure out how to repack it and the thought of waiting another week or 2 to receive a replacement just seemed like a hassle. I glued the broken piece back on and used some brown paint to cover up the repair job. This is the first time I ordered from this company. Not sure I would order from them again.
December 10, 2018
Purchased
over 2 years ago
Donna's home renovation
It hung a little lower than I expected. But I Really Love it! Would reccomend this lamp. Sturdy and heavy bottom also. Note, all metal Except the curvy part feels like resin?
I've used an antique radio as an end table. Works perfectly there!
User submitted image
April 25, 2019
Purchased
1 year ago
I would like return it but couldn’t contact anyone!!! Nobody picked up my call and nobody replied my email!!!!
I would like return it but couldn’t contact anyone!!! Nobody picked up my call and nobody replied my email!!!!
November 24, 2018
Purchased
over 2 years ago
Response from Lamps Plus
Hi Chunrong L., we do apologize that you were temporarily unable to reach out to us regarding your return. We experienced a short systems outage that has since been corrected. Our customer service team has confirmed that you have been assisted already, but if you have any other questions or concerns, please reach out via phone, email, or chat. Thank you.
November 27, 2018
Heather W.
Lamp arrived broken. Awaiting replacement.
The lamp was delivered with broken pieces and the threads were installed incorrectly so that I could not screw the top section on. I contacted customer service and Stephanie was very nice and understanding. I am waiting for a replacement so I am hoping it will be ok. It is a pretty lamp. I’m hoping the 2nd lamp will arrive intact and constructed correctly
December 14, 2018
Purchased
1 year ago
Response from Lamps Plus
Hi Debra, sorry to hear that your lamp arrived with some broken pieces and construction issues. Our customer service team is working hard to get you a replacement lamp and make things right for you. If you have any questions or concerns in the future, please reach out to them again via phone, email, or chat. Thank you.
December 17, 2018
Heather W.
I bought this and it exceeded my expectation. I love it!
I would definitely recommend this to anyone who uses a walker and just would like to turn the light on by using a footplate.
January 27, 2019
Purchased
1 year ago
Floor Lamp for Cottage or Traditional Decor
This lamp is great next to a side chair. It provides gentle light for reading and adds character to the room. The lamp arrived quickly and was packaged to ensure no damage. The price is also a plus!
November 27, 2020
Purchased
1 month ago