Free Shipping on Most Orders*
Cart Need Help? 800-782-1967
View All Wall Lamps
Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp
Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp
Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp more views
Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp more views
Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp more views
4+
Most Popular

Wilde Spotlight Plug-in Swing Arm Wall Lamp


Open Box Item
| Buy It New
$79.86
  • $99.99
  • Save $20.00
Ships Today! (orders by 5 PM Eastern)
Only 1 left!
Product Details

An adjustable arm and a cool contemporary design make this spotlight wall lamp ideal to brighten a reading chair, task table or headboard.

Additional Info:

This chic, retro-inspired industrial swing arm wall lamp features a slender, movable arm that supports an LED light head. Offers full adjustability with both side-to-side and an up/down movement. A handle extends from the back of the light head making it easy to direct. A dimmer switch is located on the square backplate for easy lighting control. Plugs into any standard wall outlet. Cord cover not included, sold separately.

  • Extends 21" from the wall x 3 3/4" wide lamp head x backplate is 4 3/4" wide and 4 3/4" high.
  • Includes one dimmable 6.5 watt LED bulb. 500 lumens, comparable to a 50 watt incandescent. 3000K. Dimmer knob on wallplate.
  • Modern, adjustable swing-arm lamp by Possini Euro Design®. From a horizontal position, light is adjustable 45-degrees up and down.
  • Plug-in style, no wiring needed; cord cover not included, sold separately.
  • Bronze finish lamp arm and head.
Related Videos
Q & A
Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 4 questions Browse 4 questions and 8 answers
does the bulb get hot being that it's halogen?
shannon S on May 17, 2020
BEST ANSWER: This newer model now uses energy efficient low heat LED bulbs.
can a dimmable LED bulb be used in this lamp instead?
A shopper on Jun 10, 2018
BEST ANSWER: This already includes dimmable LED bulbs.
How long is the power cord?
Patrick R on Aug 27, 2017
BEST ANSWER: There is 9 feet of cord.
where is the on/off switch?
howard f on Jun 18, 2017
BEST ANSWER: Hi - the on-off dimmer knob is located on the square wallplate.
Customer Reviews
Review This Item For a Chance to Win $500.00! view rules
3.9 / 5.0
7 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Star
4
0
2
0
1
Rated 5 out of 5
Elegant variable intensity reading lamp
Easily installed. Sleek, elegant style. Love the variable light intensity. Very focused beam of light to needed object, does not disturb others in the room. My favorite reading lamp I've ever own or seen! Can't imagine reading without this lamp being next to my favorite chair!
Would make a wonderful gift for any reader who would like this sleek design!

Pros: Quality Construction, Understated Style, Great Illumination, Great Value, Attractive Design, Beautiful Elegant Sleek, Easy To Install

Cons: None, More Color Options

Best Uses: Work Table, Intensity Varies, Desk, Reading lamp, Bedside, Compact, Focused light
July 9, 2014
Rated 5 out of 5
Love the dimmer switch! This is a great little lamp.
December 26, 2018
Purchased
over 2 years ago
Rated 3 out of 5
I wish it was more flexible with more joints and also less focused.
December 14, 2018
Purchased
over 2 years ago
Rated 5 out of 5
Perfect lamp for our purpose
This sleek, lightweight reading lamp is exactly as described. Adjusts in several ways and the dimming switch is an excellent addition.
November 15, 2019
Purchased
1 year ago
Rated 3 out of 5
POOR HARD WEAR HIGH PRICE
Mounting hardware (plastic inserts and screws) did not work. Inserts pushed through because they had very small shoulders. I had to use my own inserts and screws. Arm swing angle amounts barely suit my needs. Price too high for what I got. It’s now on sale foe one half of what I paid. I want a refund of $60.00
December 15, 2018
Purchased
over 2 years ago
Response from Lamps Plus
Hi Michele G., sorry to hear that you had some trouble installing your wall lamp with the included mounting hardware. Our customer service team has reached out to you to assist with the price matching, so please direct any questions or concerns to them. Thank you.
December 20, 2018
Heather W. Staff
Rated 5 out of 5
Cool bedside look.
February 3, 2020
Purchased
1 year ago
Rated 1 out of 5
Lame
One lamp worked great the other's (they are a pair) switch didn't work. Reordered on line it was twice the price as in the store. I think lamps plus should honor the original price, since their merchandise was defective. When I returned the defective lamp to the store where I bought it, they refunded the store price not the 2x replacement price.what a disappointing experience.
January 18, 2020
Purchased
1 year ago
Response from Lamps Plus
Hi Joyce S., sorry to hear that one of your wall lamps had a defective switch. Our customer service team has confirmed that you received the sale price on your replacements. However, should you have a defective item that was purchased within a year, we would encourage you to reach out to our customer service team via phone, email, or chat so they can go through the warranty options with you and prevent this misunderstanding. Thank you.
January 21, 2020
Heather W. Staff
Back To Top